Цифровізація – це поступове перетворення усіх державних послуг на зручні онлайн-сервіси


Цифрова трансформація – це те, що сьогодні виділяє нас у світі. Ми будуємо цифрову державу. Державу, яка стає сервісом. Без бюрократії, черг та корупції. Про це розповів Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров на відкритті другого дня Всеукраїнського форуму “Україна 30. Цифровізація”. Він присвяченим ключовим цілям Мінцифри і завданням на наступні три роки.

Одна з головних цілей Мінцифри — оцифрувати 100% державних послуг за 3 роки. 17 травня команда Мінцифри презентувала понад 10 нових послуг у Дії. Серед них — зміна місця реєстрації, сплата податків, заміна водійського посвідчення, реєстрація бізнесу, цифровий підпис та електронні петиції — все це онлайн, у декілька кліків. Просто, зручно, без зайвих нервів, чиновників та хабарів.

Михайло Федоров зазначив, що ефективно трансформувати державу на всіх рівнях вдається завдяки ефективній організаційній структурі. Цифрова трансформація нашої країни — це в першу чергу зручність для громадян. Це антикорупція. Це можливість забезпечити рівний доступ для всіх українців до ресурсів. Це також зміни, спрощення, перетворення і часто ліквідація певних галузей та напрямків. Тому важливо побудувати ефективний менеджмент на рівні всієї держави. Коли ми це виконаємо, ми отримаємо державу, як зручний сервіс”, — заявив Михайло Федоров.

Щоб прискорити цифровізацію країни, Мінцифри запровадила унікальну посаду — СDТО. Це заступники з цифрової трансформації, які сьогодні вже є в кожному міністерстві та поступово з’являються в обласних державних адміністраціях та громадах.

Крім того, Мінцифри працює над тим, щоб Україна стала найзручнішою країною у світі з точки зору надання державних послуг. Уже з 24 серпня держоргани не зможуть вимагати паперові документи у громадян, якщо вони є в електронних реєстрах. Так, Україна почне перехід до режиму “без паперів”, що прискорить цифровізацію України та забезпечить максимально комфортні умови кожному українцю.

“Усі бюрократичні проблеми з папірцями, довідками та чергами виникають тому, що державні органи не вміють обмінюватися даними між собою. Ефективна держава не може розвиватися у кількох системах координат одночасно — паперовій і цифровій. Для нас є важливим, щоб електронний обмін даними став першочерговим. У Верховній Раді вже зареєстровано законопроект про режим paperless, який підписали рекордні 117 депутатів”, —розповів Михайло Федоров.

Проект закону, зокрема, встановлює поняття е-послуг та закріплює особливості їх надання, адже до сьогодні законодавство України не регулювало питання надання державних послуг онлайн.