Податкова інформує

На Рівненщині податківці найчастіше отримують запити на публічну інформацію від громадян

З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Рівненській області забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.

Так, з початку року до ГУ ДПС у Рівненській області  надійшло 39 запитів на отримання публічної інформації, за результатами розгляду яких надано 37 відповідей відповідно до вимог чинного законодавства України.

За категоріями запитувачів найбільше запитів надійшло від фізичних осіб – 28 (або 72 %), решта – від юридичних осіб.

Запитувачі, зокрема, зверталися з проханням надати інформацію щодо: діяльності суб’єктів господарювання; надання копій документів; відомостей про третіх осіб; надання інформації по сплаті податків.

За результатами розгляду задоволено 30 запитів (77 % від загальної кількості розглянутих документів), відповідно до статті 22 Закону відмовлено в задоволенні 7 запитів (18 % від загальної кількості). На розгляді знаходиться 2 запити (5%).

Податкова соціальна пільга: що необхідно знати про її застосування

Що таке податкова соціальна пільга

Податкова соціальна пільга (далі – ПСП) — це сума, на яку платник податку з доходів фізичних осіб має право зменшити суму свого загального місячного оподаткованого доходу, отримуваного з джерел на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати.

Граничний дохід, що дає право на застосування ПСП

Податкова соціальна пільга (ПСП)  застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. Отже, дохід, що дає право на застосування ПСП у 2021 році, становить 3180 грн. (2270 грн.  х 1,4).

Граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП одному з батьків, визначається як добуток граничного доходу для застосування ПСП та відповідної кількості дітей. Тому для платників податку, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, граничний розмір 3180  грн. помножують на кількість дітей.

Як розрахувати ПСП та кому надається

Податкова соціальна пільга  розраховується від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня звітного року та не змінюється протягом такого року.

ПСП надається будь-якому платнику податку в розмірі, що дорівнює 50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), установленому законом на 1 січня звітного податкового (звітного) року. То ж у 2021 році загальна для всіх платників ПСП у розрахунку на місяць становить 1135 грн. (2270 грн. х 50 %).

Для платників податку, що утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, ПСП становить 1135 грн. у розрахунку на кожну таку дитину.

Підвищена 150% ПСП у розмірі 1702,5 грн. (2270 грн х 50 % х 150 %)  надається платникам податку, визначеним: пп. «а», «б» пп. 169.1.3 Податкового кодексу – одиноким матерям (батькам), вдовам (вдівцям) або опікунам, піклувальникам; тим що утримують дитину-інваліда – у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років; переліком з пп. «в»–«е» пп. 169.1.3 Податкового кодексу.

Підвищена 200% ПСП для платників податку, визначених пп. «а»–«ґ» пп. 169.1.4 Податкового кодексу, становить 2270 грн. (2270 грн. х 50 % х 200 %).

Коли податкова може відмовити  у реєстрації РРО

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що відповідно до п. 8 глави 2 розд. II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, протягом двох робочих днів після отримання заяви про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО контролюючий орган може відмовити у реєстрації реєстратора розрахункових операції за таких умов:

–          РРО вже зареєстрований;

–           модель (модифікацію) РРО не включено або виключено з Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій;

–           РРО не відповідає сфері застосування, зазначеній в реєстраційній заяві за ф. № 1-РРО;

–           центр сервісного обслуговування (далі – ЦСО) не включено до Реєстру Центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій;

–          в контролюючому органі наявні відомості про анулювання ліцензії на право здійснення відповідної господарської діяльності;

–          щодо господарської одиниці, вказаної у реєстраційній заяві за ф. № 1-РРО, суб’єкт господарювання не повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями або згідно з таким повідомленням відповідний об’єкт є закритим чи не експлуатується суб’єктом господарювання;

–          суб’єкта господарювання не включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;

–          суб’єкт господарювання не перебуває на обліку в контролюючому органі, до якого подано реєстраційну заяву за ф. № 1-РРО;

–          суб’єкт господарювання або його відокремлені підрозділи не перебувають на обліку в контролюючому органі за адресою господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

–          щодо договору між ЦСО та суб’єктом господарювання про технічне обслуговування та ремонт РРО в контролюючому органі відсутнє повідомлення ЦСО про його укладання або згідно з таким повідомленням відповідний договір розірваний або припинений;

–          у контролюючому органі наявні відомості про РРО як про викрадений екземпляр моделі (модифікації) РРО, що реєструється, відсутній в реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій;

–          суб’єкт господарювання є пов’язаною особою з ЦСО.   

За наявності підстав для відмови в проведенні реєстрації РРО контролюючий орган не пізніше двох робочих днів з дати надходження документів для проведення реєстрації РРО надає або надсилає (поштовим відправленням або на електронну пошту) суб’єкту господарювання повідомлення про відмову у проведенні реєстрації РРО із зазначенням підстав для такої відмови або про таку відмову повідомляє у другій квитанції у разі подання реєстраційної заяви в електронній формі (п. 9 глави 2 розд. II Порядку).

Головне управління ДПС у Рівненській області