Податкова інформує

Цифра дня: територіальні громади Рівненщини отримали  2,6 млрд. грн. податкових платежів

За п’ять місяців 2021 року до місцевих скарбниць Рівненської області надійшло 2 606 млн. грн. податкових платежів. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 477 млн. грн., або плюс 22,4 відсотка. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй.

Найбільше місцеві бюджети отримали від сплати таких платежів: податку на доходи фізичних осіб – 1827,0 млн. грн., єдиного податку -359,8 млн. грн., плати за землю – 195,2 млн. грн., акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизної продукції – 55,5 мільйонів гривень.

Керівник податкової служби області зазначив, що свідоме та добросовісне виконання покладених на платників обов’язків зі сплати податків, зборів та платежів, контроль за сплатою яких покладено на органи ДПС, відкриті та прозорі відносини з бізнесом забезпечують фінансування місцевого бюджету та соціальну стабільність області в цілому. Сподіваємось, що така позитивна динаміка збережеться і в подальшому.

Громадяни – платники податку на нерухоме майно можуть провести звірку щодо об’єктів оподаткування

В Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують жителям Рівненщини, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки є платниками податку за таке майно.

Нарахування відповідних податків здійснюють органи податкової служби. Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити  надсилаються  платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Обов’язок щодо сплати податку виникає у громадян протягом 60 календарних днів з моменту вручення відповідного повідомлення.

Громадянам треба слідкувати за правильністю та вчасністю здійснення нарахування податку на нерухоме майно, бо навіть якщо контролюючий орган не надіслав ППР, сплата податку не відміняється.   Відповідно до вимог Податкового кодексу фахівці податкової служби мають право нарахувати відповідний податок з урахуванням строків давності, тобто за останні три роки.

У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки.

Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення – рішення. Попереднє повідомлення – рішення вважається скасованим. Громадянин може провести таку звірку протягом 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня.

Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема  місця проживання, що вони зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган фіскальної служби. Для цього необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР. Для чого це потрібно? Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

Нові можливості для ФОПів в застосунку «Дія»

В Головному управлінні ДПС у Рівненській області  інформують, що  завдяки масштабному оновленню революційних послуг Мінцифи, яка 17 травня 2021 року під час Diia Summit 2.0. презентувала «Податкову в декілька кліків як нову реальність для українських підприємців», для ФОПів з’явилися нові можливості в застосунку «Дія». Відтепер для них стало ще доступнішим задекларувати доходи, сплатити податки і збори, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди онлайн.

Всі процеси максимально автоматизовані, з допомогою «Дії» декларацію можна подати завдяки «Дія.Підпису» – кваліфікованому електронному підпису у смартфоні. 

Однією з переваг при заповненні декларації  в цьому застосунку є те, що підприємці мають вибір, а саме: підключити інтеграцію з банком, в такому випадку сума доходів для розрахунку, для прикладу Декларації платника єдиного податку, буде підтягуватись автоматично, або ж вказати таку суму доходу вручну. 

Також в «Дії» можна звірити реєстраційні дані ФОП, суми нарахованих та сплачених податків і зборів, наявність заборгованості чи переплати. Для зручності платники зможуть  отримувати сповіщення про стан розгляду поданої до податкових органів декларації, чи прийнято таку декларацію або ж відхилено, чи потрібно внести відповідні виправлення. 

Все це заощадить час, кошти та сили підприємцям. Крім того, будуть пуш-сповіщення, щоб  не пропустити дедлайн та не платити штрафні санкції.

Зверніть увагу що на порталі «Дія» також можна скористатися  вищеперерахованими послугами. 

За допомогою порталу або за стосунку «Дія» також можна отримати довідку про доходи, для цього потрібно обрати відповідний період та зачекати на відповідь.